Pár gondolat a SCAENIUM hangfalról
TML rendszer, azaz trans mission line rendszer, ami azt jelenti, hogy hosszú csőrendszer van a hangfal belsejében, így nagyon szép mély hangjai vannak, fázisában és intenzitásában is hosszabb, mint egy átlagos basszus reflex doboznál, emiatt lesz "tere” a hangnak.
Eleve sokan nem tudják, hogy ez nem azonos a bassz-reflex dobozzal. Ebben a felépítésben elengedhetetlen az első cső mögött található rezonátor, amely színpadi hangzást ad, és nem csak a mély hangok rezonánsai, hanem a magas sugárzó felharmonikusai is summázódva jönnek elő, elterülve a hangfal mögötti falon.
Szeretném megdönteni azt a szemléletet, miszerint a hangfal egy doboz, vagy van benne cső, vagy nincs. Teszek bele sugárzókat, kitömöm, aztán, ha jól számoltam ki az űrtartalmat, akkor egész jó hangfalat kaptam. Nem. Ennek a doboznak hangzása van!!!
Azt mondják, egy hangfal akkor jó, ha a koncertélményt minél jobban visszaadja. Olyan, mintha ott ülnél. A legkisebb rezdülést, hangszer mozdulatot visszaadja.
Át kell értékelni a mély hangot is: nem a padlózatot, vagy az autó kasznit megrengető zajról van szó. Az igazi basszus hang hosszú, mély, egyenletes, magunk körül halljuk, nem pedig a gyomrunkban.
Felül, a hangfalak mögött van a rezonátor, ami színpadi hangzást tud formálni, mivel itt is más fázisú hang van. Persze ez jól ki van tömve csillapító anyaggal, ami jelen esetben eredeti, kártolt birka gyapjú. Szép meleg hangzása lesz.
A hangfal szemmel láthatóan az orgonasíp modelljén működik. A hosszú csőrendszerben a hang rezonál, mélyül, érik, mint egy jó bor a hordóban. Ami kijön... hát az maga a csoda. Arról ne is beszéljünk, hogy a ház odafigyelő asztalosmunka eredménye, csak természetes anyagokból. Nem sorozatgyártott műanyag kaszni.